October 21, 2011

Tak Pandai Bersosial. Emosi Sebentar.

Assalamualaikum.

Sementara menunggu kawan aku yang mesti lambat gilee datang, suddenly ada sesuatu yang terlintas dalam kepala aku.

aku ni tak pandai bersosialkan?


bisik sendiri sambil merasa, aku ni sangat menyedihkan.

tu yang aku rasa lah. aku berkawan dengan semua orang tapi aku prefer untuk tak berkawan rapat terlalu ramai. terutamanya kaum lelaki. tak percaya? boleh tanya budak budak lelaki yang pernah satu kelas dengan aku dari semester pertama sampai semester tiga ni.

tanya lah kawan kawan perempuan aku, kau ada number tepon si mamat ni? jawapannya selalu


ADA


kalau aku? TAK ADA. mungkin sebelum ni aku rasa cukup aku kawan dengan dia ni je. tak perlulah yang lain. sebab tahu boleh mengharap kat dia kalau ada apa apa. ngadu masalah kat dia. nak happy happy pun kat dia. nak cuba belajar gak tidak rapat dengan hanya seorang. tapi tak boleh lah. dah terbiasa pulak. dan mungkin malas kot. selalu kalau dah kawan kawan ni orang selalu pikir lain. lagi pun orang zaman ni berkawan mementingkan paras rupa dan ketebalan poket. betoll.


eh, mana ada!


korang cakaplah macam tu tapi masih juga ada yang begitu. dah macam rules dah semua tu.


  • yang taraf hot cuma berkawan dengan yang hot sahaja. 
  • yang agak biasa biasa tu tak perlulah dilayann. layan ala kadar.
  • grab orang yang cantik cepat cepat. say hi for the first time then teros tanya, nak kapel boleh?         tahhi betol.


ter-emo kejap sebab dah banyak kali kena macam tu. ingat ni zaman budak sekola menenengah boleh buat aku rasa blusher dengan pertanyaan tak semena mena tuh? kepada adik adik ku. jangan kembang yea dengan soalan begitu. jadi jangan pelik bila aku teros diamkan diri bila soalan tu ditanya. salah satu sebab juga kenapa malass nak berkawan. dan membuatkan aku berubah tanggapan dengan orang yang macam tu.

macam tergantung pulak. but i have to go sebab kawan dah nakk sampai. ;)

terima kasih mebaca entry yang agak tergantung sedikit ini. mungkin akan sambung. ;P
salam.

No comments: