May 10, 2011

Novel lah novel.

Dah lama gilee tak update. duk terperap kat rumah langsung tak memberikan aku idea nak tulis ape ape. lagi lagi dengan serabutnya fikiran and my anger yang kini datang kembali setelah lama 'dia' menghilangkan diri. perlu ke 'dia' datang? tidak perlu sepatutnya, tetapi sebab keserabutan dan keselekehan fikiran membuat aku jadi tidak keruan. cewahh.. ayat berbunga bunga lah kot. euw euw..  =.='  hahaha! nevermind. just forget about that.

sekarang tengah cuba berusaha nak memulakan kembali tabiat lama yang agak aku rindui.

BACA NOVEL.

sukee gile aku dekat novel! siap boleh tukar tukar novel dengan macik sedara aku. dulu lah. sekarang habit tuh dah turun dekat adek aku. bukan setakat baca novel je, buku citer pendek, buku citer panjang, komik, segala jadah sume lah aku suke baca. itu pun sekali turun kat adek aku. jeles aku dia terror lukis character komik tu. tapi buku teks sejarah alamak aii..payah bebenar nak baca. bila SPM, baru start, ouhh..sultan ni anak kepada sultan ni and adik beradik dengan sultan ni. hahaha.. okey, suda suda. 

sekarang novel yang aku tengah baca novel


Cinta Sufi karya Ramlee Awang Murshid, novel milik adik aku. lama punya novel lah. last year. sebab tu aku dah tak beli novel. adik aku beli gilee banyak novel. suka sakan macik sedara aku pinjam novel dia. hehe.. Novel Cinta Sufi ni kesinambungan daripada novel


Bagaikan Puteri and aku sukee gile novel nih! paling suka lah antara novel novel yang pernah aku baca. pasal novel milik aku ni gak lah adik aku start beli semua novel novel sambungan novel Bagaikan Puteri macam

  • Cinta Sufi
  • Cinta Sang Ratu
  • Hijab Sang Pencinta
  • Sutera Bidadari.
aku pergi teman adik aku kat PWTC ni salah satunya sebab nak beli novel latest tu la. Sutera Bidadari. dijual masa hari pelancaran tu je. kalau tak beli haritu lama gile lah kot kena tunggu dia jual kat pasaran. dah lama gile aku tinggalkan habit baca novel, sebab tu jadi liat nak start balik. sampai dah ada 4 keluaran lah aku still tak start start nak baca novel.

novel Bagaikan Puteri sangat sangat lain daripada novel yang ada sekarang and bila baca novel nie sejuk je hati...  bahasa yang digunakan fuh! tecari cari kamus dewan lah kalau baca kejap lagi. haha.. gurau jee.

" Apabila hujan turun , melimpahlah air dari 
perbukitan ,  aliran menujah ke batu , 
melekuk tanda waktu beralih,  seiring nyawa 
menghanyut usia, 
sejalan nafas melangkah ke hujung "
- Bagaikan Puteri.

13 comments:

Muhammad Ikram said...

b suke novel karya andrea hirata dan juge HABIBURRAHMAN EL SHIRAZY .
6t tukar2 novel ea
hee .

Aqilah Lala said...

b pinjam lah novel sayang je. nak baca novel yang ade kat umah nie pon tak baca2 lagi. hihiee..

Muhammad Ikram said...

hahaha m b baru abeskan satu novel je , yang lain2 tu tak bukak lagi pembalutnyer , hee .

Aqilah Lala said...

lamenye bacee...

Muhammad Ikram said...

ala , yang lain tu cam sayang lak nak bace kat sini , hee .

Eien Mohmad said...

gggrr~ terpaksa tinggalkan hobi neh untuk seketika mberi laluan kepada final (: harhar -,-

Eien Mohmad said...

gggrr~ terpaksa tinggalkan hobi neh untuk seketika mberi laluan kepada final (: harhar -,-

Aqilah Lala said...

muahammad ikram; baca kat sini? baca kat maner?

Aqilah Lala said...

eien; ouh yeah? good luck for ur final babe! ;DD

Muhammad Ikram said...

bace kat umah la , nak bace kat kolej , baru feeling awek da dekat mase tu , hee .

eien mohmad : owh gud luck :)

Aqilah Lala said...

baek bace kat umah.
bace kat kolej? awek da dekat baru feeling?
kalu bawak novel tu sekali nak baca mase nak jumpe, ta yah jumpe lee...

Muhammad Ikram said...

alooo , touching la pulak , sob2 , tade la gurau je , watpe nak tgk novel kalau bidadari dah ade kat depan mate :)

Aqilah Lala said...

waduh. bidadari gituu.. nanti jumpe kena pakai serba putih lah nampak gayenye. hahaha.. ;DD