May 27, 2011

Cuti ini dan Diakhiri dengan kata maaf.

ATTENTION! 
entry yang seriously memang panjang gilee
 sebab banyak perkara diletakkan dalam entry kali ini.

next week i'm going back to college. jyeahhh...?  *suara mendatar

kenapa sebulan je cuti? ouh kenapa? ouh mengapa?  :'(

sebelum cuti rasa berat la gile nak tinggalkan college. pada mulanya ramai sangka dapat cuti 2 minggu je, sume sedih monyok monyok tapi aku sukee gile! ta perlu nak bercuti lama lama sangad. nanti liat nak start study balek. padahal ade sebab yang laen time tu. hehe..

apa je yang terjadi sepanjang cuti?

cuti dimulakan dengan pergi kenduri kahwin. :) sowronok sesangad tengok orang kawen. hihiee.. lagi seronok bile kasot highheels aku tercabot tali carik atuk mase singgah RnR ontheway pegi kenduri. seronok tak seronok tu. =.='
kemudian berlaku sedikit konflik. sedih tak tentu arah jadinye. lepas je konflik, ketika dalam hati masih duk tension tension pergi juge teman adek pergi pameran buku antarabangsa dekat PWTC.

walaupun melayan sedih, kerja harian tetap diteruskan. nama pon anak dara duk umah. kemas rumah, lipat kain dan segala macam terus dilakukan seperti biasa.
berminggu minggu berlalu, konflik semakin sedikit terkikis dan keadaan semakin menjadi normal tapi hal laen pula yang jadi. berlaku pula konflik yang lain.

kelas driving tetap diteruskan and disebabkan kekhilafan agent driving school tu yang tak reti reti nak call phone rumah aku bila dah janji nak call, ditangguhkan lagi lesen aku. aku lah pengambil lesen P yang paleng lama untuk dapatkan lesen tu. bangga sangad aku. =.='

sepanjang cuti ni tolong adek buat hadiah hari guru, buat cokelat bikin sendiri, siapkan kerja sekolah adek. baek kan aku. siap tolong adek aku buat kerja sekolah dia lagi tuu.. kadang macam aku yang kena buli dengan dieorang. untung ade aku jadi kakak kan? hahaha.. poyoss ronosss. abaikan please. XD

dah bake cupcake banyak kali tapi tak jadi cupcake, jadi cake je aku tengok. pon boleh kan. bezanya? cupcake lembut, cake padat struktur dia. da masuk bidang contractor nie, siap ade perkataan struktur lagi nie en.

dan dan, dapat outing with some of my friends which i am soo happy and appreciate everything that happened while i was hang out with them. maybe it will be our last outing. kepada yang tak sempat nak jumpa sepanjang cuti ni, harap tak amek hati. ketiadaan handphone menyebabkan kesukaran untuk aku pastikan waktu free korang.


ini peringatan kepada diri!
  • jangan meletakkan harapan kepada orang lain  
  • jangan bergantung kepada kayu yang disangka kukuh 
  • simpan rasa sedih kat diri sendiri je, tiada yang kisah 
  • jangan khayalkan otak dengan janji yang dulu. kan kan..
  • senyum ketika hati sedih memang sakit

honestly cuti semester kali ni tak banyak memberi cheerfulness kepada aku, lebih kepada bitterness. terlalu banyak benda yang terjadi yang melibatkan hati dan setahu aku ia melibatkan ramai pihak. lebih dari sorang ramai la kan? :)

kepada kaum ADAM dan HAWA:
minta maaf dekat orang orang yang aku dah buat salah. aku percaya mereka baca entry aku ni. tak kisahlah siapakan. kadang kadang pasal kita je ada terasa hati tanpa kita sedari. silap yang lalu dan silap di kemudian hari. harap dimaafkan. 

sedia maklum yang aku sensitif gile tapi kali ini bukan pasal touching touching, ini melibatkan hati.

thanks for read.
daannn kepada yang masih ada cuti, enjoy your holiday okey! :)


3 comments:

Muhammad Ikram said...

sebelum cuti rasa berat la gile nak tinggalkan college. pada mulanya ramai sangka dapat cuti 2 minggu je, sume sedih monyok monyok tapi aku sukee gile! ta perlu nak bercuti lama lama sangad. nanti liat nak start study balek. padahal ade sebab yang laen time tu. hehe..

hee , nape ea ? nak tau boley ? please :)

Eien Mohmad said...

qilaaaa dear, selamat menyambung kembali pengajian. hee. nak sambung meh laa join i, ada lagi sebulan cuti. aww~

Aqilah Lala said...

muhammad ikram; ta de pa pe..

eien; na join! bole la, bole la.. :'(