July 24, 2011

Tak kisah dengan orang yang merokok.

pernah dengar tak ayat,

 apa yang ditanam dalam hati, itu yang akan mekar bercambah.

tak pernah? aku lah kot yang cipta ayat tu. hehe..

aku nak cerita pasai satu benda ni. besar kemungkinan most of u have been through the same thing.

aku pernah beritahu kat orang yang aku

tak suka orang merokok!

dengan tegasnya walaupun sebenarnya aku tak kisah pun dengan orang yang merokok ni. aku sendiri dikelilingi saudara saudara yang memang perokok. so dah biasa sangadd dengan bau nye.

then kenapa aku cakap aku tak suka orang merokok kat mereka?
kenapa yeaa?

sayangg punya pasal lah. hehe.. kalau orang yang aku tak sayang pegi lantak kau lah nak merokok berapa kotak. haha.. :D kadang kadang terasa macam siapa aku ni nak tegur diaorang en kalau dengan kawan. kalau dengan pacik lak terasa macam aku ni dah besar sangat ke nak tegur mereka.

abah? yupp. abah saya memang merokok. sedangkan adek saya yang kecik comey muka sucii tu pun dah tegor apatah aku ni nak menegor. memang tak jalan lah apa yang ditegur.

so bila aku beritahu orang yang aku tak suka orang merokok yang padahal aku pun tak kisah sebenarnya, lama lama aku jadi percaya memang aku tak suka orang merokok. itulah yang dimaksudkan apa yang ditanam, itu yang akan bercambah.

bila nampak je anak muda (ye, aku dah tua.) merokok. aku rasa macam, eishhh.
bau je mulut orang rokok, eishhh.
nampak je kotak rokok lagi lah, eishhh. mintak sebatang. haha! i was just kidding. ;P

jadi awak tu. berhentilah merokok. mesti boleh punyee.
chayok! chayok!
dulu saya tak kisah, sekarang kisah.

by the way if you want to know how to stop smoking, this is the tips.
     Tips untuk berhenti merokok cara yang betul dan berkesan.

Good Luck Guys! :)

2 comments:

Areyf Shahmin said...

qila lala.

heyy ko mksud kn aqu ta lam entry nieh ? stiy ta kan.. haha jokin
btw aqu da stop kayh.. ta smoke daa. tuh pun ats dasar cm yg ko mention laa kn sbb syg laa stop. ;)

SO SMOKER! StoP IT WHILE U STILL CAN :)

Aqilah Lala said...

ni memang di tuju kan untuk kau pun neyy.
haha! ;DD
harap betul betul resign la yea. bukan part time. hikhikhik.. XP

betul tuu. tak nak ke tatap muka yang tersayang lebih lama lagi?