January 5, 2012

Kawan. Baru tegur sikit dah melawan balik.

langsung tak menafikan kita as a human being, manusia di muka bumi ni tak terlepas dari buat salah dan silap.

bila seseorang tu memberi nasihat pada orang lain dan sometimes dia memetik sabda sabda Nabi dan rakan seperjuangan Nabi I always imagine that person mesti baik budi pekerti dia, sopan, bukan jenis mengata dulang paku serpih, bagus orangnya. :) sejuk hati, sejuk mata, luas tangan terbuka nak buat calon isteri atau suami.


malangnya lain yang aku nampak pada seseorang ni. 

sebab tu penting kadang kadang untuk kita ukur baju kat badan sendiri. betul ke aku guna pepatah tu?

susah nak jumpa orang yang muda dewasa atau kata lain remaja 20-an yang rajin menyampaikan pesanan Nabi dan catitan sahabat baginda dekat kawan kawan dia. tapi kalau perangainya macam aaa.... 
jadi tak rela aku nak tengok muka penyampai, sekadar memasang telinga untuk mendengar. 

pernah aku tegur si dia ni tapi dia lawan balik. bukan aku tak cakap elok elok. sebelum ni orang selalu mengata dia tapi aku tak lah termasuk dalam parti pembangkang ni. bila terkena kat hidung sendiri
hamekk kau! 

hampir hampir pupus keayuan aku ni nak tersebut perkataan yang.. you know what I mean kan? B word dan F word. penat okeyy menjaga mulut dari perkataan tu semua bila telinga ni jadi selesa dengan perkataan yang tak elok disebut tu. bukan perempuan je tak elok, lelaki pun nampak tak senonoh sebut perkataan tuh.



diharapkan kepada sesiapa yang mengerti dan mengetahui I just hope that someone can advice him dengan berkesan. kalau ramai ramai bersepadu lagi bagus. barulah dia tahu bukan seorang je annoy dengan dia. sebab dah terlalu ramai yang membentangkan tajuk ni bila jumpa.

itu sahaja. salam. :)

1 comment:

Aqilah Lala said...

salam awak...lepasni awk logout la account blog awk nie...pc ni bkn pc awk sorang...ramai yg nk gne...next time stiap kali awk on blog or fb awk logout la lepas abes gne...

sekadar menegur awk dan diri sy sendiri gak...coz ini salah satu perkara yg terjadi bler awk xlogout pas gne...sekian... :)

-kamil kahar-