November 6, 2011

Baguslah Buat Aku Macam Tu.

Aku percaya kat kau wehh. tapi senang senang kau cerita kat orang lain pasal benda tu kan. kau tak reti kan nak hormat orang lain? kau fikir pasal diri kau je. nak perhatian orang lain kau heboh benda tu. nak ada bahan untuk ngumpat, kau amek tajuk pasal diri aku. kau ingat aku ni apa. batu kau nak buat macam tu?? kalau dah sempit sangat ruang untuk aku luahkan dekat kau, apesal kau tak cakap je dari awal awal??? bila dah sempit sangat then kau memperluaskan balik ruang tu dengan cerita kat orang lain. bagus betul perangai kau. memang tu cara kau berkawan dengan menggelakkan aku belakang kawan kau yang lain kan KAWAN. maaflah aku tak ada kawan perangai macam kau. and please, behave yourself.

sekadar gambar hiasan.
credit to Yasmin. :)
okeyy. jangan gabra mahupun gubra. segala words di atas sekadar rekaan semata mata. pernah lah aku nak cakap macam ni kepada kawan ku yang molek sikapnya itu. tapi aku tak buat pun. ;P inilah yang dirasai oleh orang orang yang kepercayaan dia yang senang senang kena koyak. tapi rasanya ayat diaorang lebih terbakar, out of control dan banyak F word yang digunakan. haha :D normal bila seseorang itu tengah marah betul.

a few months ago I feels like being betrayed by my friend. of course lah kawan kan. siapa lagi yang akan khianat selalunya kalau bukan kawan. marah teramat sangat sampai tak boleh nak fikir. otak jadi blank bagai apa dahh.


ramai yang bila terlalu marah diaorang suka update status kat fesbuk ba alif ba ya lah, F words, segala ayat yang teruk teruk. aku pakai gak kalau dah marah tahap mendidih. tapi tak adalah sampai update kat status. sebut terus je kat orang tu. tak suka update kat status macam tu sebab bila aku tengok orang buat benda tu. tulis perkataan yang gilee harsh tu, aku rasa macam.. 



"perlu ke maki kat sini?" *sambil angkat kening macam Ziana Zain. 



okey fine. aku tak perlu baca kalau tak suke status tu. tapi tak ada nak fikir ke apa orang anggap bila kita tulis tu semua? okey okeyy. kau tak pernah nak pikir apa anggapan orang, suka hati kau. tapi pikir la orang yang kenal parents kau then apa orang akan kata tentang parents kau.

sebab tu aku suka berbasi basi bila karang ayat nak marah orang or kenakan orang or perli orang secara tersurat dan tersirat. jangan sia sia kan pelajaran Bahasa Melayu yang dipelajari selama 11 tahun. :)

dan dengan status yang aku update yang bukan bukan tu kalau tak suka nengok, delete je aku. 


2 comments:

kylazainodin said...

haha ! giler setuju . tak perlu kot na update status bermaki-maki . na na , kasi hentak sane , hentak sini . grr ! no need lahh -.-

Aqilah Lala said...

kannn...ada juge penyokong. buat biar la real teros. tak main la kat fesbuk. muahahaa =.='