September 19, 2011

Menangis seorang wanita.

Haa..dah lama tak tulis entry that very common with everyone. tadi baru je habis 1 paper. tension? yup memang tension gamaknye. tertinggal sesuatu masa buat citations for my article. saboo je lah. anyway, since habis 1 paper let's we continue to  the vital things that I'm trying to bold here.

 Menangis.

malulah nak taruk gambar sendiri tengah nangis.
pinjam Mr.Google punya gambar.  :)

aku baru terperasan kawan aku (lebih afdal dirahsiakan identitinya) menangis. she crying while performed her prayer which almost everytime dia solat dan berdoa dia akan menangis dan membuatkan aku sentiasa terfikir apa yang ditangisnya.

masa lalu?
jasa ibu ayah?
yang dah tiada?
kepada Nya?


okey stop dengan menangis yang itu. because of that, then terus terasa nak search and type sikit pasal Menangis ini.

aku sendiri pernah berendam dengan air mata. takung air mata dalam tab mandi then berendam ke? =.=' dalam setahun tu mesti ada sekali mata jadi sembap. kalau dah tiba bab mata sembap tak mungkin lah that people crying because of something that happier kan?

it must be something like berduka cita kehilangan sesuatu yang tak mungkin dapat dikembalikan lagi. kalau dapat confirm simpan dalam peti kaca kunci dengan mangga siap dengan laser dan cctv so boleh perhatikan 24hours dan tak ada siapa akan curi.
atau juga penyesalan yang setinggi awan yang tak dapat dikapai. biar pun naik flight tak mungkin boleh dipegang dan campak kembali ke tanah, penyesalan itu.

faham je lah aku memang suka over over dalam mengarang ayat ni. then aku search lah sikit kat Mr.Google tentang tangisan manusia ini.

apa itu menangis? kata Encik Wikipedia, istilah menangis biasanya merujuk pada tindakan mengeluarkan air mata sebagai respon terhadap suahsana emosi pada manusia.

kenapa wanita menangis?
lelaki cakap perempuan memang suka menangis tanpa sebab. credit to tentangcinta.com .

"Dan akhirnya, Kuberikan wanita air mata, agar dapat mencurahkan perasaannya. Inilah yang khusus kepada wanita, agar dapat dia gunakan bila-bila masa pun dia inginkan. Ini bukan kelemahan bagi wanita, kerana sebenarnya air mata ini adalah "air mata kehidupan."

kami menangis adalah kerana.. okey. itu adalah sangat awkward. pelik tahuu.
test test. wanita menangis. itu baru okey sikit. wanita menangis adalah keranaa... aku malas nak copy and paste. kalau terasa rajin silalah baca karangan yang agak panjang di bawah ini yang di-printscreen dari, top5reason.com



tapi jangan pula diabaikan dengan kata kata yang pernah korang dengar, lelaki pun kuat menangis?


pernah jumpa? tanyalah aku siapa. aku sebot nama penohnya. si polan anak si pelan. ehem yang duk dekat ehem ehem anak si ehem ehem ehem tuu. kenal tak? kompem tak kenal kan? =.='

Bila lelaki menangis? click untuk tahu lebih lanjut.


p/s: ada fakta terbaru. lelaki juga mampu menangis bila menonton NurKasih. o.O

2 comments:

Ariff Mokhtar said...

semua orang lelaki dan perempuan ada hati perasaan :) biasalah menangis tu :)

Aqilah Lala said...

yup. setiap orang ada jatuh bangunnye. and setiap orang ada cara untuk dia mengatasi masa suram dia. ada yang berpura pura gembira, menyorok then melepaskan air mata sepuasnya. ada yang tanpa kira masa kesedihan dia diluahkan masa tu juga. :)