September 1, 2011

Aidilfitri 2011.

seperti yang telah disangka sangka dari awal. memang tak seronok raya tahun niiii....  :'(

me-reply text kawan. :)
tapi 1 Syawal cuma datang setahun sekali je. so I try to enjoying myself as much as I can. 

kenapa yea tak seronok?

jadi mak andam seperti biasa.
sebab I prefer to celebrate raya with my close close relatives. walaupun beraya dengan mereka yang ramai itu menyebabkan diri aku tenggelam dan selalu orang skip untuk bagi duit raya, (perasan muda nak duit raya) but I love the environment

  • dengan busy-nye tambah kecoh kecoh kat dapur
  • pagi pagi raya dari paling tua sampai ke muda beratur untuk salam memohon ampun. masa tu masing masing lari cari tisu lap air mata. habes make up i tauuuu. 
  • orang lain perhabiskan kuih raya, orang lain yang kena isi balik =.='
  • tidur ramai ramai sama sama tak berpuak, gosip gosip gelak sakan.  >.<
banyak lagi tak terkira perkara yang boleh di simpan untuk jadi kenangan. :)


then even though umur aku 'mudaaa', masih gak dapat duet raya 2ringgit, 5ringgit dari relatives. =.=' terasa macam budak kecik pula. *orang dah bagi pun maseh nak complain.
tak de pun pandang duit raya tu, cuma jeling jeling tu ade laa.. XP  

i cannot be someone yang selfish. bole je aku golek golek, guling guling mintak balik raya dengan sedara belah yang rapat tu. tapi aku bertolak ansur dan menerima. apalah guna raya kalau bukan untuk rapatkan silaturahim bukan?  tapi kampung yang aku balik ni famili aku je yang balik kampung ni. nak rapat dengan sedara mana pula? =.=' 

okey.hari semakin panas pada raya ke-3 ni. dengan suhu yang semakin naik ini diakhiri dengan kata terima kasih sudi membaca entry ini. :)  dann...


No comments: