December 25, 2009

terlebih melebih dan selebihnya.

yesterday i was hang out with abah,didie,isya and ain.
our first stop is shah alam for our lunch.
i didnt eat anything for b'fast.
dan memandangkan lauknya langsung tak attract aku so aku pesan soto je.
haih,teringat when i was in form 3 kalau tak silap aku.
school having a carnival.
sekali seumur hidup sekolah aku tu bertapak dengan semengahnye.
(mengah ke megah?urm..confused.agak2?hahaha..)
its fun but school dont wanna make it again because of some reason.
aku pon tak pasti even it is reason or reasons.
tapi yang aku tahu 1 reason jelah.
reason tu boleh je dihindarkan dengan meletakkan peraturan so it wont happen again.
aiyaa...

after that,we go to "Karnival Hari Peladang.. (ape ntah) " near in Stadium Malawati Shah Alam.
well,its fun for me but not for people that hate all the kampung thing-y.
aku tengok kambeng la kat sane..(tengok kambeng seronok????)
dengan benda yang sangat abah suke.
bunga orkid.
pantang abah kalau nampak.
then we go to KL.
jangan bayangkan apa2 dulu!
sebab abah tak adanya bawak kitaorang pergi shopping or anything yang seangkatan dengannya.
dan aku pula sangatlah pemalas untuk mintak apa2 melainkan aku nak sangat ter-sangat2nya..
jangan tanya kenapa sebab aku pun tak tahu kenapa.
hahaha! =D <-- gelak sendiri
kitaorang just jalan2 di tempat yang tak berapa nak best.
but so far okey-lah daripada aku terperuk kat rumah.

orang sibok dengan 1Malaysia kan?
semalam aku dah tengok sendiri.
seronok je bila nampak a group of friends having their lunch.
malay,chinese and india guy.
tak cukop lagi,kebetulan aku makan kat mamak stall.
aku ternampak lah 2,3 orang lelaki cina yang agak dah tua tengah duduk makan kat kedai tu.
(qila terlebih excited daripada PM. -____-' )

aku dah start rindu member dah nieh.
rasa macam tak habis sekola lagi.
rasa nak pakai baju sekola.
lepastu beli kasot sekola baru.
jeles gile bile nampak adek2 aku beli kasot sekola baru.
beg sekola baru.
aku terpinggir. =(
tak sedar diri dah tue..
bukan tuelah!kurang mude!
hehe...

5 comments:

boan said...

awts. org ni still ta tau lagi sbb ape karnival ta dibuat lagi. is it sbb dia ala2 pergaulan bebas or what? atoi. ta dpt org ni na pegi karnival. hurm ;__;
its megah la cik akak, hehe . XP

uuu. cm best je karnival peladang tu. is it open for everyone? ;o
wah . kambeng! haha. XD

oh. no wonder la dy ta mintak pape. adoi.best la dy an dpt jln2.

ler smpai gitu skali ke awk? atoi. xpe.kre ok lar tu an terlebey excited dri PM. menandakan negara ini aman. kot? haha. sejuk ati PM.merepek je. XP

alar. rilex lar. klu ada rezeki n masa tu jmpe la blik nnt.xmo sedey2. =)
atoi. nenek nenek. hehe .XP

ilalicious said...

stop calling me nenek la atok.

a.n.n.a. said...

haha. it's MEGAH! mengah is penat. aiyoyo
same here..
i just hev to look at my parents choosing the school thingy for my sisters
jelez!

anyway, 1st call for PLKN bile?

ilalicious said...

korang..
aku tau la maksod megah dgn mengah tu
mengah = penat
megah = gagah,bangga,bla,bla..
semegah = same dgn megah
semengah = berlawanan dgn semegah la an

so di sini aku pilih semengah
itu yang aku try nak maksodkan
saje je tulis
" semegah or semengah?"
aku perli la babe
adoi..
korang igt aku nak ckp our school is megah ke?

ilalicious said...

first call for PLKN 4 Jan kalu ta silap aku la.

pasal 'semengah' tu
aku taram je bhai ayat
ta payah susah2 pikir
hahaha
mane ader org sebot semengah a.k.a. sepenat an
but semengah is equals with negative meanings la an
=P