September 23, 2009

4 Syawal



uu!ta sangke lak da masok raye ke-4.sebab aku ta rase lak macam dah raye.
taon nie punye raye camner?
memang ta best! =P
every raye kalau turn raye nie memang la..ta terase rayenye.except for the bermaaf-maafan part.
my friend,non-muslim have told me.

"i like when all muslim people balek raye. X)"
then aku cakap la ngan diri aku sendiri,siapa ta suke.dapat cuti an.pastu die sambung.
"its good u know.sebab muslim people balek kampung jumpe nenek atok korang.balek jaoh-jaoh.best la!kalau i time deepavali duk KL je.kampung lagsung ta de."
orang yang bukan islam tu un cakap cam tu.sejuk mendengar.

teringat lak dulu time raye,pagi-pagi pas salam sedare sume bukan men semangat na kutip duit raye.mak kate,"tunggu la tghari sikit baru pegi".degil.tros redah rumah jiran nenek ngan atok.last-last ramai jiran yang ta de sebab pegi beraye umah sedare.hampe...

tapi bile da besar nie,raye bermakne 'tolong nenek di dapo!'
ye la.turn budak laen lak na merase raye.'budak tue' nie kena la sedar diri.ni ta,maseh ade yang beratur minta duit raye kat atok.atok nye un akibat cucu cicit terlalu ramai langsung ta perasan si 'budak tue' ini yang menyelit.ta tau malu!haha! XP

lagi 1 kesah benar yang agak ta sedap na dangar la.tailor yang buat baju kiteorang ta siap an baju kiteorg.eit!memang agak kurang ajar.sebab patotnya kalau dia ta bole na tanggung beban tempahan yang banyak cakap awal-awal.bole lak tu menipu kate tinggal pasang pinggangnye.mak aku cek rupenye kaen un ta cantum agi.tepakse la mak,ayah dengan adek aku cari baju raye yang same kale time malam raye.and disebab an tedesak walau un mahal gile,amek je la..

actually ni on9 betol-betol baru balek dari perlis.nanti matahari da naek betolak gi johor lak.wah!ta sabau-sabau rasenye!

2 comments:

oh MY said...

Wah busy nampak !
Bile nak raye umah aku ??
Lol

a.n.n.a. said...

heh, tgk aku. gawat ah taun nie.
repeat baju taun2 lps. muahahaha
xkesah la kan. raye tu kn kene sederhane. ;p
taun nie kite same lah, ijau!
haha