June 4, 2009

bertunang!

u..penat!penat!memacam xtvt aku sepanjang 5 ari yang lepas.kite cite satu pesatu dulu mkayh!

memule dimulakn nan bismillah...amin..ari sabtu pukul 9 camtu aku da ready nak pegi kelantan nan famili.abg sepupu a.k.a. abg jerah aku nak betunang ow!transport,tempat untok stay,makanan sume abg jerah aku support gune duit sendiri.die ta kaye un.die bukan doktor ke,peguam ke,die just keje sendiri.aku un ta tau sebenarnye die keje ape.heheh..orang bese je.tu aku tabik die sebab die pandai bedikari.yang pergi ada 3 famili.famili aku,famili abang jerah aku nan famili bos pak cik aku.disebab an abg jerah aku tu bukannye tau jalan,so kitaorg ikot jln bas,sampai la kat sane dalam pukol 7 petang lebih.waktu yang lebih-lebih tu kitaorg siap an hantaran.











para-para parents gi pasar cek yah.bukan pasar malam au.die pasar yang jual bebrg cam tudong ke,cenderahati.memacam la pokoknye.kitaorang tinggal kat homestay,rumah kampung yang disewakan.tapi ade kes yang aku agak saket ati.aku jadi photographer.memang aku suke.suke gile!igt an photographer untok hari betunang tu je.rupenye untok the whole journey tu.asyik kene perli je time kat umah bos pak cik aku.camni bunyinye."ai,besenye photographer bawak beg besar isi camera.ni ta ade un.bawak beg kecik,cameranye pon tinggal dalam kete."saket,saket!

second day,ari sabtu kat kelantan,famili bakal tunang abang jerah aku anta nasik lemak!sewdap gile!then at the same time tu kitaorg sume stat la becerita.and cite yang paling ta leh blah cite pasal bos nan bini bos pak cik aku(aku lupe name diaorang).malam semalam tu yang pegi pasar cek yah tu abah,mama,mak tang,pak tang,(act mak jang n pak jang.tapi sebab mase aku kecik2 aku pelat.tekeluar panggiln dari jang ke tang.),abang jerah and bakal tunang,kak wani.bos nan bini bos ta follow.diaorang pegi kemudiannya.then si bos and bini bos ni pegi ikot GPRS.di sebab an diaorang ta yakin nan GPRS,hampir2 diaorang masok Tak Bai.tau ta ape tu Tak Bai tu?Tak Bai tu sempadan antara Malaysia nan Thailand.kalu masok situ memag kene tembak.dah la Thai tgh begolak skang.kalau sempadan tu tak de pagar,memang bos nan bini bos tu da masok Thai and da kena tembak da.dasat gile..

then ari sabtu gak antara pukol 11 pagi sampai 1.30 all of us pegi shopping kat kwsn bebas cukai.memacam ade.then pack barang pegi chalet atas air.



excited abes time tu sebab sume nak kena siap nak pegi merisik and majlis betunang.excitednye macam nak anta abg sepupu aku tu gi kawen.padahal betunang je.stat majlis kol 3.aku la paling segan sebab telanggar tu la,ni la.nak tangkap gambarnye pasal.






abes je,aku jadi la photographer untok si tunang ni.memule photoshoot wat dekat2 nan chalet.pastu ubah tempat gi pantai pule.haha!mama cakap,kalau camtu better kawen sekali.da siap wat photoshoot sumer.free-free kene perli.







malam tu,da bepenat lelah.aku ikot mak tang gi shopping kat cek yah.memang jaoh and complicated gak la jalannye.ta heran la kalu te sesat2..kat situ memang rambang mata habes.brape meter punye pasar un aku ta tau.macam2 barang ada.and ade benda yang aku perasan.mamat-mamat kat kelantan memang ensem-ensem,hot-hot.tapi ta laku sebab diaorang sumer gatal-gatal.ahaks!cian gile..and benda yang aku ta suke kat situ.ade satu insiden ni.cousin aku nak beli selendang.kak wani tolong tanye an orang pasar tu brape dalam bahase kelate.orang tu kate 10rm and dia tu syak tunjuk lagi satu baris selendang tu.cantek la harge.bile da pilih,cousin aku cakap la dalam bhase KL and tunjuk satu selendang yang die berkenan dalam baris selandang yang same,"yang ni brape?"dan-dan time tu jugak dia kata 20rm.siot gile!teros kitaorang blah dari situ.ai!nak je campak masok Tak Bai org yg jual tu.

masok hari isnin kitaorang dah pack barang nak balik.and plannye nak singgah Cameron.merase teh panas.tade pa pe yang interesting un.







hari selase aku nan famili sibok kemas rumah.

hari rabu aku enjoy!aku gi sunway nan memember.alkisahnya actualy nak celebrate beday yief.hehe!



hancurs cake tu.gile malu ar!tapi kaber je.haha!pastu aku nak promote citer Terminator!best ow!try la tengok tau,tau..

tu jelah..

3 comments:

oh MY said...

hoho ila da ade kijew baru
photographer orang betunang xP
pape un gudluck di mase akn dtg!huhu

a.n.n.a. said...

huhu,suke gmba! lawa lawa! pkai camera ape weh? huhu. ila hwaiting!

Princessila said...

aku pakai cam murah je
gamba rje tu lak gne enset
hihi..